Известие

Collapse
No announcement yet.

Губи мощност 159 1.9

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Губи мощност 159 1.9

    Здравейте колеги,
    Днес ми се случи нещо много странно - както си карах, отбих да оставя едно нещо без да загасям колата. Когато понечих да тръгвам колата нямаше мощност - едвам се довлачих до спирката. Загасих я и отново я запалих, като вече всичко беше на 6. Няма записана грешка - но ми прави впечатление, че от сутринта по борд средния разход играе - снощи я оставих на 7.1, а тази сутрин паля и изненада 12.7 л. Покарах малко и този разход се променяше, което според мен не е хич нормално!
    Ще бъда много благодарен на отзовалите се!

  • #2
    Как стой въпроса с ДПФ филтъра. Ако не си го махнал, направо го разкарвай, защото колата все по - често ще ти забива. При мен заради задръстен ДПФ филтър, без да дава индикация на таблото, стана такава забита, че едвам се довлякох до сервиза, с многократни стартирания на двигателя. когато забие, гасях двигателя, след това палех, карах и отново, и отново .......
    За всеки случай направи и диагностика
    Alfa 156 1.9 JTD 105
    Alfa 159 1.9 JTDm 150

    Comment


    • #3
      ДПФ сигурно явно вече не може да се регенерира. Или го махай или пробвай да го почистиш с някви препарати. Като я закачиш на диагностика има в един от чековете % на задръстване или нещо такова виж на колко е
      -------------------------------
      ALFA ROMEO 146 1.8 Twin Spark with head from QV - EX
      ALFA ROMEO 159 1.9 JTDm 16V , 150+++

      Comment


      • #4
        И аз имам сходен проблем .. никаква сила между 1000 и 2000 оборота и турбото започна да надува по късно (към 2000 и се усеща чак почти на 2500) .. тия дни ще откача дебитомера да тествам и аз .. ако работи по добре ще изолирам ЕГР и пак ще опитам със същия дебитомер.. но ако е същото ще знам че е от дебитомера

        Comment


        • #5
          Явно ще да е от ДПФ. Тази сутрин всичко наред, на първия светофар понечвам да дам газ, обаче отново никой няма вкъщи!
          Казаха ми едни пичове в софия, които с ултразвук чистили ДПФ - а и съвсем различна ставала работата - смятам да опитам това преди генералното изкормване!

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от krisangelov Покажи съобщение
            Явно ще да е от ДПФ. Тази сутрин всичко наред, на първия светофар понечвам да дам газ, обаче отново никой няма вкъщи!
            Казаха ми едни пичове в софия, които с ултразвук чистили ДПФ - а и съвсем различна ставала работата - смятам да опитам това преди генералното изкормване!
            Добре де,пуснете му една принудителна регенерация и вижте какво се случва....може и да не е от него.
            156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
            147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
            159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

            Comment


            • #7
              ЕГР
              ALfa Romeo 166-2.4 JTD 99

              Comment


              • #8
                Извинявам се предварително, но не съм запознат много - принудителната регенерация с диагностика ли се пуска?

                Comment


                • #9
                  Да.

                  Ама ако е над 80% задръстен може и да не помогне.

                  При вас не се знае какво точно е.

                  Може да е ДПФ, може да е ЕГР, а може да е и самото турбо- да задира като подадете газ при определено обороти на турбото, да му падат оборотите и отново да задира и така оборотите му да се "движат като камбана" нагоре надолу.

                  Първо изключете горните случаи които се поправят с малко пари и след това към тези които искат повече пари.
                  Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

                  Comment


                  • #10
                    Ако е от вакуум по турбото от например - сцепен маркуч. Или замърсена/наранена геометрия .. при откачена на дебитомер отново би трябвало да си стои проблема според мен ... Не е ли така ?

                    Comment


                    • #11
                      Здравейте колеги,
                      Преди два дена моята кола също загуби мощност след като настъпих газта повече, усетиха се 3-4 леки придърпвания и после нямаше реакция при подаване на газ. Ускоряваше като умряла до 2000-2500 оборота, а по светофарите едвам тръгвах от ниските обороти.

                      Преди година се усещаше леко придърпване от време на време при междинна газ на 3-та и 4-та. Тогава се оказа, че едно късо маркуче за вакуум точно до двигателя се беше напукало до разпадане и геометрията на турбото не се управляваше нормално.

                      Този път обаче не беше маркуче, а компютърът не показваше грешка и диагностиката не намираше никакви грешки. След 100км мъки се появи грешка за MAF, откачих буксата и направих едно кръгче - никакво подобрение. От една морга взех друг MAF за едно кръгче и пак нищо.

                      Пак закачих на диагностика и имаше 3 различни грешки за дебит на въздух и 1 за EGR.Изчистих грешките и отново няма engine check и грешки, но колата като умряла и от всички тия обиколки започваше все повече на пуши черно като никога до сега.

                      При живите данни EGR стоеше постоянно на 3.9% при подаване на газ. Днес затапих тръбата на EGR-a и колата тръгна нормално

                      Имам колата от 4 години и EGR съм почиствал 2 пъти профилактично, като и двата пъти е имало не повече от 0.2-0.4мм слой нагар. DPF се държи задоволително - прави регенерация средно на 1020км.
                      В момента се колебая дали има смисъл да се занимавам въобще с почистване или направо да си купя нов EGR.

                      Comment


                      • #12
                        Не, че е грешно, но ти май ще си първият, който си е купил нов ЕГР вместо да го затапи.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #13
                          Не искам да шпамя темата, но имам въпрос от любопитство и странична информация.
                          Когато се кара повече градско, примерно 80% извънградско, вярно ли е че няма да има проблеми с DPF/ERG ?
                          Повечето проблеми със задръстване и тн. били като се кара повече градско.
                          Извинявам се ..
                          Alfa 159 1.9 16V JTDm Lusso (150)08'; EX Alfa 145 1.6 TS

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от flipz Покажи съобщение
                            Не искам да шпамя темата, но имам въпрос от любопитство и странична информация.
                            Когато се кара повече градско, примерно 80% извънградско, вярно ли е че няма да има проблеми с DPF/ERG ?
                            Повечето проблеми със задръстване и тн. били като се кара повече градско.
                            Извинявам се ..
                            Когато се кара извънградско ДПФ не се запушва защото колата се кара на по-високи обороти.
                            Alfa Romeo 159 2.4 JTDm

                            Comment


                            • #15
                              Оборотите са около ~2300-2500 на 5-та предавка ~120km/h.
                              Явно е достатъчно условие.
                              Аз си слагам и B.D.C профилактично.
                              Благодаря за успокоението.
                              Alfa 159 1.9 16V JTDm Lusso (150)08'; EX Alfa 145 1.6 TS

                              Comment

                              Working...
                              X